Fotorelacje z grzybobrań 2018

Awatar użytkownika

Paweł
Grzyb chroniony!
Grzyb chroniony!
Posty: 25223
Rejestracja: czwartek, 6 stycznia 2011, 18:43
Lokalizacja: Poznań - Winiary
Pochwalił: 6462 razy
Pochwalony: 16595 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Paweł » niedziela, 11 marca 2018, 19:21

Henryk, witoldwacnik, Sysunia, :ok: :brawo: :brawo: :brawo:
Sysunia znów mnie podpuszczasz oranżadówką ;) . Wiekszość moich lasków to mieszane, ale ciągle nici ze spotkania. :placze:
Czekam na sygnały forumowiczów odnośnie miseczek 3-6 mm , występujących na gałązkach jodły :zhm: - wówczas przetestuję lasek, niecałe 30 km od Poznania.


Pogoda dopisała :sun: , spacerek udany , a co wpadło w oko obiektywu , :zdziwiony: poniżej.






Awatar użytkownika

Autor tematu
gonzo
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Posty: 14307
Rejestracja: poniedziałek, 9 marca 2009, 08:36
Ulubione grzyby: rydze,zieleniatki,kanie oraz drożdże piwne
Lokalizacja: Radomsko
Pochwalił: 2073 razy
Pochwalony: 10914 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: gonzo » niedziela, 11 marca 2018, 20:18

Sensibility, gratuluję bogatego stanowiska berłóweczki :brawo: :ok:

iwciagr, Sysunia, :brawo: za kolorowe i bogate fotozbiory :ok:

witoldwacnik, Henryk, Paweł, :brawo: za fotorelacje :ok:


Wczoraj po obiedzie ja również wyskoczyłem na dwie godzinki ( tylko, niestety ) do najbliższego lasu. Na moim najbogatszym stanowisku czarek austriackich zatrzęsienie tych grzybków. Na wybranym metrze kw naliczyłem ponad 70 owocników i to bez zbytniego rozgrzebywania ściółki, a w pasie 30/5 m było jeszcze kilka takich większych skupisk, nie licząc skromniejszych grupek i pojedynczych grzybków. Do tego w pobliżu trafiłem na dwa nowe punciki z owocnikami tych grzybków.



Poza czarkami trafiały się jeszcze inne, skromniejsze grzybki :)





Awatar użytkownika

Janu$z
Grzybior właściwy
Grzybior właściwy
Posty: 2958
Rejestracja: wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:36
Ulubione grzyby: Mleczaj smaczny
Pochwalił: 6 razy
Pochwalony: 1506 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Janu$z » niedziela, 11 marca 2018, 23:48

:brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: dla autorów fotek marcowych grzybków :ok:
Dodam kilka moich fotek z dzisiejszego, niedzielnego rekonesansu :)






Awatar użytkownika

Paweł
Grzyb chroniony!
Grzyb chroniony!
Posty: 25223
Rejestracja: czwartek, 6 stycznia 2011, 18:43
Lokalizacja: Poznań - Winiary
Pochwalił: 6462 razy
Pochwalony: 16595 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Paweł » poniedziałek, 12 marca 2018, 09:51

Janu$z, :ok: :brawo: :brawo:


ciekawe jak to zmajstrowałeś :zhm:

Kod: Zaznacz cały

[foto=https://fotki.nagrzyby.pl/_data/i/upload/2018/03/11/Stereum_sanguinolentum__skA_rnik_krwawiz_cy___-sq.jpg]https://fotki.nagrzyby.pl/_data/i/upload/2018/03/11/Stereum_sanguinolentum__skA_rnik_krwawiz_cy___-sq.jpg[/foto] [foto=https://fotki.nagrzyby.pl/_data/i/upload/2018/03/11/Hymenochaete_cruenta-sq.jpg]https://fotki.nagrzyby.pl/_data/i/upload/2018/03/11/Hymenochaete_cruenta-sq.jpg[/foto]
ręcznie tego nie robiłeś , bo byłyby -me




Awatar użytkownika

Zenit
Założyciel strony oraz forum
Założyciel strony oraz forum
Posty: 72891
Rejestracja: sobota, 26 listopada 2005, 22:30
Imię: Wiesław
Ulubione grzyby: Smardze...
Lokalizacja: Kraków
Pochwalił: 47696 razy
Pochwalony: 8799 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Zenit » poniedziałek, 12 marca 2018, 17:35






Zenit - Wiesław Kamiński Grzyboznawca nr 1561
http://www.NaGrzyby.pl
Galeria 2005-2016 -> https://galeria.nagrzyby.pl/main.php


Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi.

Awatar użytkownika

Sensibility
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Posty: 18666
Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2008, 19:30
Imię: Grażyna
Ulubione grzyby: borowik kania koźlarz
Lokalizacja: Wielkopolska
Pochwalił: 1273 razy
Pochwalony: 5618 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Sensibility » poniedziałek, 12 marca 2018, 19:45

Sysunia, ale dałaś czadu. :ok:
I słoneczko ci ułatwiało fotografowanie, super foty, dużo nowalijek ;) a czarki to po prostu czary, wypasione na maksa. :brawo: :ok: :drink:
iwciagr, u ciebie też na bogato i dużo ciekawostek :)
Paweł, fajne czarki, kubianki i skórnik dużych rozmiarów.
gonzo, to ciągle czaruje i czaruje...a czarowisko ma imponujące ;)
Janu$z, jak zwykle fajne zdjęcia, nawet zwykłe hubiaki się wdzięcznie prezentują na twoich fotkach.



Awatar użytkownika

Janu$z
Grzybior właściwy
Grzybior właściwy
Posty: 2958
Rejestracja: wtorek, 6 kwietnia 2010, 17:36
Ulubione grzyby: Mleczaj smaczny
Pochwalił: 6 razy
Pochwalony: 1506 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Janu$z » poniedziałek, 12 marca 2018, 19:51

Zenit, dzięki za korektę :beer:
I jeszcze uprzedzę spostrzegawczych, zanim mnie :bicz: że na pierwszej fotce trzęsak pomarańczowożółty - tak to jest jak się pisze z pamięci, a pamięć już nie ta :D



Awatar użytkownika

Paweł
Grzyb chroniony!
Grzyb chroniony!
Posty: 25223
Rejestracja: czwartek, 6 stycznia 2011, 18:43
Lokalizacja: Poznań - Winiary
Pochwalił: 6462 razy
Pochwalony: 16595 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Paweł » poniedziałek, 12 marca 2018, 21:29

Berłóweczki , uszaki i płomiennice zimowe = małe co nieco. :)





Awatar użytkownika

iwciagr
Hubiak
Hubiak
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2017, 19:42
Imię: Iwona
Ulubione grzyby: Muchomory czerwone ;)
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwalił: 178 razy
Pochwalony: 394 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: iwciagr » wtorek, 13 marca 2018, 18:44

Popołudniowy spacerek w siąpiącym deszczu, który zaczął padać, jak tylko weszłam do lasu. :pada:
Ale ze znalezisk jestem zadowolona. :jupi: Po raz pierwszy trafiłam na orzechówkę mączystą.
I odkryłam nowe stanowisko dorodnych czarek!






Awatar użytkownika

Paweł
Grzyb chroniony!
Grzyb chroniony!
Posty: 25223
Rejestracja: czwartek, 6 stycznia 2011, 18:43
Lokalizacja: Poznań - Winiary
Pochwalił: 6462 razy
Pochwalony: 16595 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Paweł » środa, 14 marca 2018, 15:52

gonzo, QR_BBPOST Na moim najbogatszym stanowisku czarek austriackich zatrzęsienie
:brawo: :brawo:
Ja również namierzyłem nowe stanowisko ;) .
QR_BBPOST Po raz pierwszy trafiłam na orzechówkę mączystą
:ok: :brawo: :brawo:


Opłaca się zaliczać spacer po laskach :) .
W oko obiektywu wpadły kubianki, stłamszone fałdówki , mikre minigrzybki itd. :D





Trafiłem na drugie stanowisko czarki austrackiej :jupi:
- wg Wikimapia / posiada elegancką miarę odległości/ w linii prostej ~~ 800 metrów od poprzedniego.


Nie ma szału , ale 17 sztuk naliczyłem.



Awatar użytkownika

Sysunia
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Posty: 6434
Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 11:13
Imię: Krystyna
Ulubione grzyby: z Czerwonej listy
Pochwalił: 2085 razy
Pochwalony: 5034 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Sysunia » środa, 14 marca 2018, 20:48

QR_BBPOST ysunia znów mnie podpuszczasz oranżadówką .
Tak będę do skutku. ;) A swoją drogą to one rewelacyjnie wyglądają, zwłaszcza w słońcu. :)
gonzo, dzięki i vice versa. Piękne masz to czarkowisko. :ok: Rewelacyjne maluchy. :ok:
QR_BBPOST Sysunia, ale dałaś czadu.
Dzięki. Wiesz, jak się człowiek chce porządnie odreagować, to musi "inaczej się udusi". :lol:
Janu$z, ciekawe okazy, jak zazwyczaj. :ok:
QR_BBPOST Po raz pierwszy trafiłam na orzechówkę mączystą.
I odkryłam nowe stanowisko dorodnych czarek!
Kolejny strzał w 10 i to podwójny. :brawo: :ok: Czarki rzeczywiście dorodne. :ok:
QR_BBPOST 17 sztuk naliczyłem.
17 mgnień wiosny. :tak: :jupi: :jupi: :tak:



Awatar użytkownika

Paweł
Grzyb chroniony!
Grzyb chroniony!
Posty: 25223
Rejestracja: czwartek, 6 stycznia 2011, 18:43
Lokalizacja: Poznań - Winiary
Pochwalił: 6462 razy
Pochwalony: 16595 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Paweł » piątek, 16 marca 2018, 17:34

Sysunia, QR_BBPOST 17 mgnień wiosny.
Skojarzenie zacne :drink: , ale to jeszcze astronomiczna zima :) , chyba , że jak ze zdobywaniem K2 - czyli zima do końca lutego ;)

Zbieranina róznych gatunków , niektóre świeże inne lekko stłamszone .
Żagwie, wrośniaki,


młode i starsze trąbki


wrośniak, uszaki , rozszczepki,



powłocznica, pniarki, lakownice , korzeniowce.



Łzawniki i ekipa rozszczepek kloszowych,


gwiazdosze potrójne ,


hubiaki , jakiś gwiazdosz oraz mikrusy.


Błyskoporek podkorowy , płomiennice zimowe ,


zeszłoroczne purchawki gruszkowate, kisielnice trzoneczkowe , które odżyły lub wyrosły na przedwiośniu.


W ramach bonusów - Cladonia sp i resztki śluzowców.



Awatar użytkownika

iwciagr
Hubiak
Hubiak
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2017, 19:42
Imię: Iwona
Ulubione grzyby: Muchomory czerwone ;)
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwalił: 178 razy
Pochwalony: 394 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: iwciagr » sobota, 17 marca 2018, 17:03

Troszkę wymarzniętych grzybków z dzisiejszej eskapady do lasu. Było słonecznie, ale kilka stopni na minusie przy paskudnym wietrze, więc i ja porządnie wymarznięta wróciłam do domu. Z ciekawszych znalezisk - całkiem pokaźna kolonia kubeczników. :)







Awatar użytkownika

Sysunia
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Śmiertelnie trujący zarodnikowiec
Posty: 6434
Rejestracja: sobota, 4 stycznia 2014, 11:13
Imię: Krystyna
Ulubione grzyby: z Czerwonej listy
Pochwalił: 2085 razy
Pochwalony: 5034 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: Sysunia » sobota, 17 marca 2018, 17:39

Paweł, iwciagr, :brawo: :jupi: :brawo:
https://fotki.nagrzyby.pl/upload/2018/0 ... CF3366.jpg urocze koleżanki. :ok:
Wczoraj koło południa padał rzęsisty deszcz, po południu śnieg z deszczem, a w nocy pracowite aniołki porozdzierały chyba setki poduszek, bo zrobiło się zupełnie biało. Niestety ptaki, które poczuły już wiosenne wibracje, znalazły się w sytuacji nie do pozazdroszczenia. :cry: Wszędzie widać było zmarznięte i na różne sposoby chroniące się przed chłodem skrzydlate bractwo. Zdecydowanie ptaków widziałam więcej niż grzybów, bo niewiele widać było spod śnieżnej okrywy.










Ostatnie zdjęcie dowodzi, że nie należy być wyrywnym. :zhm: I coś jeszcze. W samym środku leśnej głuszy miałam takie sympatyczne spotkanie. Byłyby fajne fotki, gdyby nie jakieś :x gałązki, na które poszła ostrość. Ale adrenalina zaliczona. :) Jak widać, grzybków jak na lekarstwo, ale przecież las ma różne uroki. :roll: :papa:



Awatar użytkownika

iwciagr
Hubiak
Hubiak
Posty: 321
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2017, 19:42
Imię: Iwona
Ulubione grzyby: Muchomory czerwone ;)
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwalił: 178 razy
Pochwalony: 394 razy
Kontakt:

Fotorelacje z grzybobrań 2018

Postautor: iwciagr » niedziela, 18 marca 2018, 12:12

Sysunia, ale zima do Ciebie wróciła! :zdziwiony: U mnie na wtorek zapowiadają opady śniegu. :roll: Eh, tak mi się już marzy wiosenne ciepełko... :sun: :sun: :sun:




Wróć do „Grzybki - Nasze Galerie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości